Friday, November 26, 2010

Liveteckning i Uppsala


I tisdags och onsdags var jag på Studieförbundet Vuxenskolans inspirationsdagar för sina anställda i Uppsala och utförde liveteckning. Det hela gick ut på att jag på stora papper gestaltade det som hände och sades, föredrag, underhållning, workshops, diskussioner osv.



De som styrde upp hela den här grejen är två fantastiska personer. Med mig i Uppsala var Charlotte Signahl, som jag hade det stora nöjet att träffa för första gången. Hon är faktiskt professionell konfrencier, om jag förstått saken rätt. Den andra är Evis Sköld, samhällsentreprenör med ett finger i varje gryta, och som jag just nu håller på att starta upp en slags agentur tillsammans med. Mer info om det snart, men jag kan säga så mycket som att det inbegriper en Grisen och en Korv-Ulla.


 Utmaningen var att snabbt sätta sig in i vad som rörde sig i dessa folkbildares värld och försöka twista det på ett kul sätt i bild. Improviserade skämtteckningar i realtid helt enkelt.


Det var väldigt lyckat, jag hörde muntert skrockande bakom ryggen hela tiden och folk stod länge och väl och bligade på mina färgglada figurer. Dessutom träffade jag en framtidsanalytiker, en hiphopgrupp och en strykjärnsmålare.

No comments:

Post a Comment